گوگل آتریبیوت های جدید عرضه می نماید
گوگل همراه با تحولاتی که در اتریبیوت Nofollow تولید نموده است , دو اتربویت تازه را برای یاری به شعور ماهیت پیوند ها معرفی کرده است .
دو اتریبیوت جدیدی که به نوفالو پیوسته اند عباتند از :
rel=sponsored : به لینکی نسبت داده می شود که با انگیزه تبلیغات یا این که موردها شبیه در ورقه ساخته شده است .
rel=ugc : به لینکی نسبت داده می شود که در محتواهای ساخت شده بوسیله یوزرها نظیر کامنت ها و پست های فروم تاسیس شده است .
این اتریبیوت ها به گوگل امداد می نمایند که از لینک و پیوند متبوع تحت عنوان سیگنالی برای درجه بندی به کارگیری نمایند یا این که خیر . این قضیه به این معنیست که ممکن است نظیر دیرین این پیوند ها به وسیله گوگل نادیده گرفته نشوند .
ولی چرا این لینکها ممکن است که تماما نادیده گرفته نشوند؟ توضیح گوگل دراین مورد چنین است :
( لینک و پیوند ها مشتمل بر داده ها ارزشمندی برای افزایش نتیجه ها کاوش می باشند . مثلا از جمله این داده ها می شود به کلمه ها مورد به کارگیری در لینک و پیوند ها اشاره نمود . دقت به تمام پیوند های یک محتوا به ما یاری می نماید تا الگوهای غیر عادی لینک و پیوند سازی را شناسایی کنیم . با استعمال از نوع hint ( گونه تازه گوگل برای محاسبه لینک و پیوند های Nofollow ) ما دیگر هیچ اطلاعاتی را از دست نخواهیم اعطا کرد و در عین درحال حاضر به صاحبین وب سایت ها اذن میدهیم که در ارزشگذاری پیوند ها از گونه های متنوعی به کارگیری نمایند . (
درپی به بررسی این تغییرات در سئو وب سایت میپردازیم .
آنچه که صاحبین وبسایت ها و متخصص ها سئوی سایت بایست بدانند
اتریبیوت های پیوند کماکان اصلی می باشند
اعلام تبلیغاتی بودن پیوند به خواسته پرهیز از تولید پنالتی کماکان از اهمیت شامل است . گوگل ترجیح میدهد که شما از اتریبیوت sponsored به کار گیری نمائید , البته در عین اکنون Nofollow نیز آیتم بدی نیست .
نیازی به تغییر تحول اتریبیوت های الان نیست
نیازی به تغییر و تحول اتریبیوت های پیوند های Nofollow نوشته شده در وبسایت نیست . گوگل به پیوند های nofollow شرایط کنونی احترام خواهد گذاشت . همینطور نیازی به تغییر و تحول روش استعمال از اتریبیوت nofollow برای مشخص و معلوم کردن پیوند های تبلیغاتی نیست . با این وجود گوگل سفارش می نماید که در صورت لزوم به جای nofollow در لینک و پیوند های تبلیغاتی از sponsored به کارگیری فرمایید .
چهگونه به صورت درست از اتریبیوت های نو به کار گیری کنیم؟
اینک می توان از تعدادی اتریبیوت در یک لینک و پیوند بهره مند شد . برای مثال rel= “ ugc sponsored ” در شرایطیکه لینک و پیوند متبوع از گونه تبلیغاتی و ساخت شده بوسیله یوزرها باشد , به طور کامل قابل پذیرش است .
گوگل متوجه ارشاد شما برای معین کردن دسته پیوند خواهد شد , البته تصمیم گیری در خصوص محسوب کردن آن تحت عنوان سیگنالی از مرتبه بندی به عهده خویش گوگل است . توجه داشته باشید که لینکی که با انگیزه تبلیغ یک سایت دیگر درج می شود , می بایست از اتریبیوت sponsored یا این که نهایتا nofollow استعمال نماید .
این تغییرات از روز جاری تاثیر گذار خواهند بود
این اتریبیوت ها با تغییرات سیاست گوگل از روز جاری قابل شناسایی بوده و تاثیر گذار میباشند . اتریبیوت های sponsored و ugc تحت عنوان راهنمای گوگل مورد استعمال قرار خواهند گرفت . کارکرد Nofollow هم ازین پس تحت عنوان راهنما است , همان گوگل ممکن است که از آن در سکو بندی به کارگیری نماید .
اشخاصی که تنها به اتربیوت nofollow بسنده می نمایند خوبتر است که از این پس در صورت قابلیت و امکان به به کار گیری از یکیاز اتربیوت های تازه تغییر تحول رویکرد دهند .