لوگوی مشکی موبو سئو
  • خانه
  • تماس
لوگوی مشکی موبو سئو
  • خانه
  • تماس
  • خانه
  • تماس
لوگوی سفید موبو سئو
  • خانه
  • تماس
Home آموزش سئو رسانه تعاملی یا این که VOD چیست؟ قسمت سوم
آموزش سئو

رسانه تعاملی یا این که VOD چیست؟ قسمت سوم

خرداد 14, 1399 0 Comments

تبلیغات ویدئویی استریم آنلاین
تبلیغات ویدئویی که در سیستم‌های VOD نمایش داده میشوند , در دسته‌بندی‌های گوناگونی قرار دارا‌هستند . هر کسب‌وکاری بسته به جامعه‌ی انگیزه و نتیجه‌ای که از تبلیغات خویش توقع دارد , دسته مشخصی از تبلیغات را در حیث می گیرد . پیرو , با اشکال تبلیغات ویدئویی آشنا می‌شویم .

مشهورترین نوع از تبلیغات ویدئویی آنلاین , در هنگام پخش ویدئوی کلیدی نمایش داده می گردند . این تبلیغات بسته به پباده سازی و انگیزه مدنظر , قبلی , در جریان یا این که بعداز پخش ویدئوی حساس به نمایش در میایند . همگی تبلیغات باطن استریم , در به عبارتی پخش‌کننده‌ای نمایش داده میگردند که ویدیوی حیاتی درحال نمایش است .

تبلیغات در کلیپ بازار

تبلیغات ویدیویی خطی
این جور از تبلیغات باطن استریم , کل فضای پخش‌کننده‌ی محتوای رسانه‌ای را اشغال مینمایند . به کار گیری از اصطلاح خطی به‌این برهان است که به‌صورت پی‌در‌پی در خط هنگامی ویدیوی دارای اهمیت نمایش داده می گردند . تبلیغات خطی بسته به زمان پخش , به دسته‌های Pre – roll و Mid – roll و Post – roll تقسیم‌بندی میگردند . ارتفاع زمان تبلیغات خطی عموما میان ۱۵ تا ۳۰ ثانیه در حیث گرفته میشود . کسب‌وکارها برای پیاده‌سازی بهینه‌ی تبلیغات خطی , جلو بردن زمان آنها را نیز غیر ممکن می‌نمایند . ازلحاظ نسبت تصویر , نسبت‌های 4 : 3 و 16 : 9 رایج می باشند که 16 : 9 هواداران بیشتری دارید .

نمایش تبلیغات پیش از ویدیوی حیاتی ( pre – roll ) : همان‌طور که از اسم این مدل از تبلیغات ویدیویی بر میاید , پلتفرم‌های VOD آن ها را پیش از ویدیوی حساس پخش می‌نمایند . دسته‌ی pre – roll مزایای متعددی دارااست زیرا به‌نوعی استفاده کننده را ملزم به تماشای تبلیغ می‌نماید . اما نقاط منفی نیز در تبلیغات مذکور موجود هست و بعضی موردها , استفاده کننده قابلیت و امکان قبول نکردن تبلیغ را خواهد داشت .
نمایش تبلیغات در میانه‌ی ویدیوی مهم ( mid – roll ) : این گونه از تبلیغات ویدیویی در میانه‌ی ویدیوی حساس به نمایش در می آیند . ویدیوی حساس در پس‌زمینه متوقف میگردد و بعد از اتمام تماشای تبلیغ , ادامه پیدا می کند . نکته‌ی حساس در به کار گیری از تبلیغات میانی , زمان‌بندی آن ها در میانه‌ی ویدیوی مهم است تا هرچه بیشتر , به محتوای مهم مشابه به‌نظر رسد . تبلیغات میانی بیش تر از همه‌ی دسته‌ها چشم می گردند زیرا استفاده کننده به‌ندرت به‌خاطر دیدن آنان , ویدیوی حساس را ترک مینماید .
نمایش تبلیغات بعداز ویدیوی اساسی ( post – roll ) : این نوع از تبلیغات ویدیویی , کمترین نرخ مشاهده را اخذ می‌نمایند , زیرا استفاده کننده رغبت متعددی به تماشای آنها ندارد . به‌هرحال با بعضا استراتژی‌ها همچون CTA می‌توان نرخ زد خورد آنان‌را نیز ارتقاء بخشید .
تبلیغات ویدیویی غیر خطی
این گونه از تبلیغات , به‌صورت هم زمان با محتوای حیاتی به نمایش در میایند . با کلیک کردن روی تبلیغات مذکور , ویدیوی با اهمیت متوقف میشود . بعداز کلیک می‌توان یک ویدیوی بدون نقص را مجموعاَ پخش‌کننده به استفاده کننده نمایش اعطا کرد یا این که اورا به مقصدی دیگر همچون وب‌سایت یا این که شبکه‌های اجتماعی جهت دهی کرد . تبلیغات ویدیویی غیرخطی در دو تیم دسته‌بندی میگردند . برای بهره‌وری باصرفه از این گونه تبلیغات , کوتاه کردن زمان کلیپ به پنج عدد ۱۰ ثانیه و افزودن قابلیت و امکان بستن تبلیغ , سفارش می‌گردد :

تبلیغات پوششی ( Overlay ) : تبلیغات پوششی به‌صورت لایه‌ای روی محتوای دارای اهمیت چشم میشوند . تبلیغات مذکور عموما ۲۰ درصد از فضای پخش‌کننده را در زیر کاغذ اشغال مینمایند تا کمترین مزاحمت برای استفاده کننده ساخت شود . می‌توان از این تبلیغات برای نمایش دایم متاع یا این که اطلاعیه‌ای در هنگام پخش ویدیوی حساس استفاده نمود . ولی نقطه‌ی ضعف آنان در پوشش داده ها اصلی مثل توضیحات و زیرنویس‌ها چشم می‌گردد .
تبلیغات غیر پوششی ( Non – Overlay ) : این تبلیغات در درون پخش‌کننده‌ی دارای اهمیت چشم می گردند , ولی ویدیوی دارای اهمیت را پوشش نمی‌دهند . درواقع تبلیغات در قسمتی جدا نمایش داده می‌گردد و می‌توان مواقعی همچون دعوت به مبادرت ( CTA ) را در آنها گنجاند . ولی محتوای تبلیغات غیر پوششی نیز قادر است تاحدودی سبب ساز حواس‌پرتی یوزرها شود .

بخش ویدیو بازار در کدام گونه قرار می‌گیرد؟
کافه‌بازار چندی قبل خدمت ویدیوی منحصربه‌فرد خویش را فعال سازی کرد که درحال‌حاضر بخش کلیپ بازار از دسته AVOD به کار گیری می نماید . عمده محتوای ویدیویی در بازار بدون‌پول است و یوزرها به‌جای پرداخت هزینه بابت تماشای محتوا , مثل دسته درآمدزایی یوتیوب , تبلیغ بازدید خواهند کرد . درحال‌حاضر روی نرم افزار بازار تبلیغات پرفورمنسی ( نصبی ) و تبلیغات غیر پرفورمنسی ( دوراندیشی مارک ) وجود دارد .

بخش ویدئو کافه بازار

تفاوت بازار با یوتوب و آپارات
همان‌طور که تشریح شد , بازار هم از دسته AVOD برای نمایش محتوای ویدیویی سود میبرد . تفاوت مهم بخش کلیپ بازار با پلتفرم‌هایی نظیر یوتوب در گونه محتوای آن است . در آپارات و یوتیوب محتوا به وسیله یوزرها ساخت میشود و به همین علت نمی توان با قاطعیت کیفیت همگی محتوا را در تراز بالایی دانست . این در حالی است که در ‌بازار فیلم , سریال و انیمیشن‌ نسبتاً همگی محتوای بخش ویدیوی آن را تشکیل میدهند که می‌توان آنها را در دسته‌ی محتوای پریمیوم و کیفیت عالی دسته‌بندی کرد . تبلیغات هم صرفا در محتواهایی مانند سریا‌ل‌های نو و پرمخاطب که بوسیله یوزرها ایجاد نشده‌اند , پخش خواهد شد .

گونه های تبلیغات در بازار
درحال‌حاضر دو جور تبلیغات بر بستر کلیپ بازار ارائه میشوند .

تبلیغات پرفورمنسی ( نصب نرم افزار )
تبلیغات غیر پرفورمنسی ( دور اندیشی مارک )
تبلیغات در کلیپ بازار

تبلیغات پرفورمنسی ( نصب نرم افزار )
در‌این دسته تبلیغات و به لطف ماهیت اپ‌استور بودن بازار , سوای بیرون کردن استفاده کننده از محیط تماشای کلیپ عملیات نصب نرم افزار صورت می گیرد . بعداز آغاز پخش ویدیو بوسیله استفاده کننده , تبلیغ ویدیویی پخش میشود و در همین حالا هم سوییچ ( کال تو اکشن ) نصب در زیر کلیپ قرار میگیرد . با زدن روی دکمه‌ی نصب , پیغامی بر اساس دانلود نرم افزار بعداز مسدود شدن پلیر نمایش داده خواهد شد . بعداز خروج استفاده کننده از کلیپ هم نصب نرم افزار در پس‌زمینه صورت میگیرد . در شرایطی‌که که استفاده کننده تمایلی به تماشای تبلیغ نداشته باشد , بعداز ۱۰ ثانیه سوییچ «رد کردن» نمایان می‌گردد که با لمس آن قابلیت حذف تبلیغ و نمایش محتوای ویدیویی مدنظر آماده میشود .

در نمایش تبلیغاتی پرفورمنسی , استفاده کننده به صصفحه یا این که لندینگ جدیدی نبی نمیشود و سوای هرگونه اختلالی در تجربه‌ی تماشای کلیپ , پروسه دانلود و نصب نرم افزار صورت می گیرد .

تبلیغات غیر پرفورمنسی ( درایت مارک )
این تبلیغات مشابه به نمونه‌های در حالا پخش در صداوسیما است و برای تولید دوراندیشی در میان مخاطبان کاربرد داراست . نظیر بقیه پلتفرم‌ها , بازار هم آمار و داده ها گسترده‌ای از جمله تعداد نمایش , تعداد فشرده شدن دکمه عدم پدیرش , تعداد دفعات بستن کلیپ و میزان تماشای تبلیغ را در دسترس تبلیغ‌دهنده قرار میدهد . این تبلیغات سوییچ کال تو اکشن ندارد ; البته نظیر تبلیغات صداوسیما کال‌تواکشن‌های غیر پرفورمنسی نظیر SMS به شماره‌ا‌ی یگانه یا این که تماس گوشی تلفن را می‌توان تعبیه کرد .

نزدیک‌ترین نمونه‌ی فرنگی تبلیغات غیر پرفورمنسی دور اندیشی مارک , هولو ( hulu ) است که برندهای بزرگی برای تبلیغات و تولید تدبیر کسب‌و‌کار خویش هنگام تماشای فیلم و سریال تبلیغ از آن منفعت می برند .

سئومارکتینگ نرم افزارهای سئو
7
58 Views
رسانه تعاملی یا این که VOD چیست؟ نصیب دومPrevرسانه تعاملی یا این که VOD چیست؟ نصیب دومخرداد 14, 1399
هر آنچه باید در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ بدانیدخرداد 14, 1399هر آنچه باید در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ بدانیدNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
  • تولید محتوا فروشگاه اینترنتی | 4 روش واقعی
  • موتور های جستجو و اقدامات یک سئو کار
  • آگاهی از برند برگ برنده یک کمپانی موفق
  • محتوا چیست | اجزای اصلی یک محتوا خوب
  • دیجیتال مارکتینگ / بازاریابی دیجیتال | آموزش
دسته‌ها
  • SEO 2
  • آموزش سئو 17
  • آموزشی 2
  • اخبار سئو 28
  • دسته‌بندی نشده 4
  • دیجیتال مارکتینگ 13
  • محتوا نویسی 3
  • معرفی کتاب 8
آموزش سئو
  • موتور های جستجو و اقدامات یک سئو کار
    موتور های جستجو و اقدامات یک سئو کار
    مهر 7, 1399
  • اهمیت سئو کردن در سایت به چه معناست
    اهمیت سئو کردن در سایت به چه معناست
    شهریور 2, 1399
  • تکنیک های On page سئو را بهتر بشناسیم
    تکنیک های On page سئو را بهتر بشناسیم
    تیر 17, 1399
  • تبلیغات همسان چیست؟ و در سئو چه تاثیری دارد؟
    تبلیغات همسان چیست؟ و در سئو چه تاثیری دارد؟
    تیر 12, 1399
برچسب‌ها
google+ lazy load link building penalty push notifications آموزش سئو آپدیت ابزار اخبار سئو استراتژی استوری افزونه الگوریتم اموزش سئو بازاریابی بازاریابی اینترنتی برند سازی دیجیتال برندینگ بروزرسانی بهینه سازی بک لینک تولید محتوا جستجو خدمات سئو دیجیتال مارکتینگ رتبه سئو سئومارکتینگ سرعت سایت لینک لینک دهی داخلی لینک سازی مارکتینگ محتوا نویسی معرفی کتاب نرم افزارهای سئو نوفالو هسته اصلی ورد پرس پلاگین کسب و کار اینترنتی کنسول گوگل گزارش گزارشات گوگل
خبرنامه

اطلاعات تماس
آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، گلشن، پلاک ۸
وب سایت: MoboSeo.ir
ایمیل: info@moboseo.ir
خدمات
صفحه اصلی
تماس با ما

لوگوی سفید موبو سئو

Moboseo برای آینده برنامه ریزی کرده است تا با مشتری های بزرگ و شرکت هایی که قصد افزایش درآمد از فضای اینترنت دارند ادامه ادامه دهد. اگر می خواهید به تیم ما بپیوندید، ما هم از شما استقبال خواهیم کرد.
شرایط استفاده | سیاست حفظ حریم خصوصی

Copyright © 2020 moboseo. All Rights Reserved.