لوگوی مشکی موبو سئو
  • خانه
  • تماس
لوگوی مشکی موبو سئو
  • خانه
  • تماس
  • خانه
  • تماس
لوگوی سفید موبو سئو
  • خانه
  • تماس
Home دسته‌بندی نشده هر آنچه باید در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ بدانید
دسته‌بندی نشده

هر آنچه باید در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ بدانید

خرداد 14, 1399 0 Comments

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی , می توانند تصمیمات مصرفی مردمان را تا حد متعددی پایین تأثیر قرار دهند . ولی شرکت کردن با این اشخاص , چالش‌های خاصی هم به همراه داراست .

در دنیای دیجیتال مدرن که عملکرد تبلیغات سنتی برندها دائماً در درحال حاضر کاهش است , بازاریابی تأثیرگذاران یا این که اینفلوئنسر مارکتینگ ( Influencer Marketing ) به‌عنوان یکی پررونق‌ترین روش‌های رو به پرورش بازاریابی شناخته می گردد . مشخصاً مردمان نظیر قبل , دقت متعددی به آگهی‌های تبلیغاتی ندارند . به‌علاوه , از‌آنجا که دوران متعددی از وقت آزاد خویش را در اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه همراه میگذرانند , هدف ها نیکی برای این روش بازاریابی محسوب میگردند . البته اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقاً چه می‌باشد , چه مزایایی برای کسب‌وکارهای کودک داراست و چه طور می‌توان کمپین بازاریابی مؤثری دراین مورد فعال سازی کرد؟

بازاریابی با اینفلوئنسرها
اصطلاح اینفلوئنسر مارکتینگ , به‌راحتی معنا خویش را منتقل می نماید : هنگامی‌که کسب‌وکارها راهکار بازاریابی آنلاین خویش را با یاری اشخاص تأثیرگذار اجرا می کنند . براین اساس یکی‌از مهمترین و او‌لین قدم‌های این استراتژی , کشف کردن کسانی است که می توانند نقش اینفلوئنسر را در صنعت یا این که بازار تولید ها و سرویس ها شما ایفا نمایند ; کسانی که می توانند در توسعه و گسترش و ارتقا مارک شما , تأثیر مثبتی داشته باشند .

باتوجه‌به این مقدمه , اینفلوئنسر شخصی است که می تواند تصمیم‌های خرید بقیه مردمان را زیر تأثیر قرار دهد . یک اینفلوئنسر به‌واسطه‌ی اعتبار , علم , یا این که حالت یا این که رابطه ها ویژه‌ای که با مخاطبان خویش دارااست , لحاظ و ایده‌ی عده‌ی متعددی از یوزرها را با خویش همراه میکند . اما , سایز یا این که اندازه‌ی شکافت اینفلوئنسر , به محدوده‌ی «نیچ مارکت» وی وابسته است . به‌عنوان‌مثال , فالوئرهایی که در صنعت مد حضور دارا‌هستند , از علاقه مندان فلسفه و اساطیر یونانی بیشتر هستند!

Influencers

رویا رویی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها
در صدر , اینفلوئنسر مارکتینگ به‌عنوان زیرشاخه‌ای از بازاریابی سلبریتی‌ها بزرگ شد . از دهه‌ها قبلی , سلبریتی‌ها با اخذ هزینه‌های سنگین وزن , تولید ها شرکت‌های پر اسم و رسم را تبلیغ می‌کردند . هنوز نیز بازاریابی آنلاین سلبریتی‌ها , مثالی از اینفلوئنسر مارکتینگ است . البته اینفلوئنسر مارکتینگ امروزی , فراوان بالاتر از یک ستاره‌ی ورزشی یا این که سینمایی است که دوست داران خویش را به خرید یک فرآورده مختص تشویق می نماید .

درحالی‌که باگذشت زمان , وب نیز بالغ‌تر می گردد , بعضی از اشخاص پیروز شده‌اند اعتبار متعددی به‌عنوان ابرستاره‌های آنلاین کسب نمایند . این اشخاص به عبارتی اینفلوئنسرهایی میباشند که در مباحث بازاریابی موردتوجه قرار میگیرند .

اینفلوئنسرها اعتبار خویش را به‌عنوان متخصص ها حوزه‌های یگانه / انحصاری به‌دست آورده‌اند . مثلا ممکن است وب لاگ موفقی را راجع به یک زمینه مختص راه اندازی کرده باشند , یا این که ویدیوهای نیکی را ساخته و در کانال‌های دارای ربط یوتیوب , آپلود کرده باشند . در هر صورت اکثر وقت ها این اشخاص , حساب‌های فعال و محبوبی در رسانه‌های اجتماعی دارا‌هستند و نظرها , ایده‌ها , راهنمایی‌ها و مشاوره‌های خویش را درزمینه‌ی یک قضیه تخصصی ارائه می نمایند . ضمن این‌که تأثیرگذاران , مدت‌زمان متعددی را برای ساخت مارک و رویش مخاطبان خویش صرف میکنند .

مقاله دارای ارتباط :
پیش‌بینی‌های آتی اینفلوئنسر مارکتینگ
در صورتی‌که اینفلوئنسرها بفهمند که تولیدها شما , چه‌طور فالوئرهای آن‌ها‌را منتفع می کند , احتمال دارد از همیاری با شما ذوق زده شوند . در این‌حالت , از اسم , تخصص و اعتبار خویش به کار گیری می کنند تا تولیدها شما‌را در میان علاقه مندان تبلیغ نمایند .

دقت نمائید که اینفلوئنسر مارکتینگ نیز مثل بقیه روش‌های بازاریابی , صرفا هنگامی نتیجه‌بخش است که شما فرآورده باکیفیتی ساخت نمائید . در غیر این‌صورت , درنظرگرفتن بالاترین نرخ حقوق و دستمزد برای تأثیرگذاران هم کمکی به فروش تولید ها بدساخت و ناکارآمد شما نمیکند .

Influencer Marketing

اینفلوئنسرمارکتینگ و بازاریابی محتوا
جای تعجب نیست که بعضی از مردمان , تفاوت اینفلوئنسرمارکتینگ و بازاریابی محتوا را تشخیص نمی‌دهند . چون این دو حوزه , شباهت و رابطه داخلی ( هم بستگی ) متعددی با یکدیگر دارا‌هستند .

به‌طور خلاصه , بازاریابی محتوا وقتی اجرا می گردد که شرکت‌ها , محتوای متناسب و ارزشمندی را ایجاد و در کانال‌های متمایز توزیع نمایند . محتوا , برای جذب و تحریک تعامل مخاطبان ساخت می گردد . انگیزه آخرین بازاریابی محتوا , سوق دهی مخاطبان به انجام یک مبادرت پرفایده , مانند خرید یک متاع یگانه است . بازاریابی محتوا همه‌ی فرایند فرآیند ساخت , توزیع و استعمال از محتوا را پوشش می دهد تا هدف ها بازاریابی شما‌را محقق نماید .

چنان‌که اشاره کردیم , بازاریابی ازطریق اینفلوئنسرها , به‌معنای همیاری با افراد تأثیرگذاری است که در بخش بازار انگیزه یک کمپانی حضور دارا هستند و قدرتمند به توزیع محتوای تولیدی می باشند . انگیزه حیاتی این روش بازاریابی نیز تشویق مخاطبان به انجام یک مبادرت یگانه است , با این تفاوت که اینفلوئنسر مارکتینگ صرفا روی توزیع محتوا متمرکز میگردد و خیر ساخت آن .

بازاریابی محتوا از روش‌ها و راهکارهای گوناگونی برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا و ارتقا نرخ دیده‌شدن آن استعمال می کند . یکی‌از مؤثرترین روش‌ها , بهره‌گیری از اینفلوئنسر مارکتینگ به‌عنوان قسمتی از مراحل توزیع محتوا است .

مصرف‌کنندگان معمولاً سلسله پروسه ذیل را طی مینمایند :

۱ – یک مصرف‌کننده , در پست‌ها یا این که استاتوس‌های رسانه‌های اجتماعی , توصیه‌ای برای مصرف یک فرآورده یا این که سرویس ها مختص تماشا می‌نماید . بیشتر تایم ها , توصیه‌ها بوسیله اینفلوئنسرهایی ارائه می شوند که مورد تحسین مصرف‌کنندگان واقع‌ شده‌اند . درهرصورت , توصیه‌ی یادشده , دقت مصرف‌کننده را برمی‌انگیزد .

۲ – مصرف‌کننده تصمیم میگیرد داده ها بیشتری درخصوص محصول / سرویس ها فوق به‌دست آورد . بدین ترتیب به بلاگ , کانال یوتیوب , شبکه اجتماعی یا این که پادکست اینفلوئنسر دوست داستنی خویش مراجعه می نماید . وی با محتوا , رابطه برقرار می نماید .

مقاله دارای ربط :
نکاتی برای جذب دنبال کنندگان در شبکه‌های اجتماعی از حیث دانش
۳ – مصرف‌کننده پیرو جزئیات بیشتری درزمینه‌ی ویژگی‌ها , بها , دردسترس‌بودن و روش‌های ارسال جنس است . وی به‌احتمال‌زیاد این توضیحات را در وب‌سایت خرده‌فروشی یا این که مارک تولیدکننده‌ی مال به‌دست می آورد .

در‌حالتی که مصرف‌کننده محصولی را که می‌بیند , دوست داشته باشد , برای خرید مبادرت می نماید ; چه به‌صورت فیزیکی و چه به‌صورت آنلاین .

فرایندی که مرور کردیم , ترکیبی از بازاریابی محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ است که مصرف‌کننده را پایین تأثیر قرار می دهد .

Influencer Marketing

بزرگ‌ترین مزایا و معایب اینفلوئنسر مارکتینگ
گرچه بازاریابی ازطریق اینفلوئنسرها , یکی‌از روندهای حساس حوزه‌ی بازاریابی است , البته کارشناسان تأکید میکنند که‌این روش برای همه‌ی کسب‌وکارها مطلوب نیست . مرور اجمالی مهمترین مزایا و معایب همیاری با تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی , به ما امداد می کند علت این هشدارها را خوبتر فهم و شعور کنیم .

مزایا :
تأثیر اینفلوئنسر مارکتینگ بر تصمیم آخری مصرف‌کنندگان
اولی و مهمترین مزیت بازاریابی اینفلوئنسرها , نرخ بازدهی آن است . مطالعات زیادی که دراین مورد انجام شده است , اثبات مینماید که ایفلوئنسر مارکتینگ واقعاً تأثیر قابل‌توجهی بر تصمیم‌های خرید مصرف‌کنندگان دارااست . به‌عنوان‌مثال , یک کدام از تحقیقاتی که بازاریابی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر را موردبررسی قرار داده است , نشان می دهد که در‌صورتی‌که توییت‌های یک مارک , از گویش اینفلوئنسرها ابلاغ شود , «قصد خرید» یوزرها را به‌میزان ۵ . ۲ برابر ارتقا می دهد . به‌علاوه , ۴۹ درصد از مردمان در طول تصمیم‌گیری برای خرید , به توصیه‌هایی توکل میکنند که اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته‌اند .

اینفلوئنسر مارکتینگ کم کم اعتماد مخاطبان را جلب میکند
تأثیرگذاران اشخاصی میباشند که وفاداری طرف داران خویش را به‌دست آورده‌اند . این طرف داران یا این که فالوئرها , عمیقاً به توصیه‌های شخصیت‌های دوستداشتنی خویش ارزش می دهند و به‌گفته‌های آنها اطمینان دارا هستند . به این ترتیب هنگامی‌که اینفلوئنسر , مال یک مارک یگانه را تحسین می‌نماید , دوستداران فورا متوجه میگردند . متاع یا این که برندی که به‌تازگی وارد بازار شده‌است , به‌کمک تحسین و تائید تأثیرگذاران , به اعتبار فوق‌العاده‌ای دست پیدا مینماید ; چون اینفلوئنسرهای عالی , صرفاً به‌خاطر پول محصولی را تبلیغ نمیکنند و طرفداران هم از این زمینه آگاه‌اند . ایده‌ی اساسی این است که زمانی تأثیرگذاران مال یا این که خدماتی را سفارش می دهند , به‌احتمال بالا خودشان از آن به کار گیری کرده و رضایت داشته‌اند .

دسترسی به طیف عظیم مخاطبان
بیشتر اینفلوئنسرها , صدها هزار فالوئر دارا هستند . همان‌طور که گفتیم , مردمان اینفلوئنسرها را به‌دلیل شوق , دیدگاه‌ها , ایده‌ها و بنیادی که به اشتراک می گذارند , دنبال می‌نمایند . مردمان در انتظار پست‌های تازه تأثیرگذاران دوستداشتنی خویش میمانند . زمانی‌که پست جدیدی منتشر شود , هوا داران سریعاً به تعامل با آن درگیر می شوند ( لایک , حیث دادن , بازنشر ) .

روشن است که یک مارک با همیاری اینفلوئنسرهای دارای ربط , به نرخ بالایی از مخاطبان دسترسی پیدا می‌نماید . در صورتی‌که اینفلوئنسرها محتوای شما‌را به‌اشتراک بگذارند , مخاطبان زیاد متعددی این محتوا را تماشا می کنند . فکر کنید که هرمورد از این مخاطبان , توشه دیگر محتوای شما‌را بازنشر نماید . در این‌حالت پیام شما به تیم مضاعف بزرگ‌تری از مردمان می رسد . در صورتیکه اینفلوئنسر مارکتینگ را از این روند حذف کنیم , شما هیچ زمان توانمند نیستید با چنین قشر عظیمی از مخاطبان ارتباط برقرار نمائید .

اینفلوئنسر مارکتینگ
12
49 Views
رسانه تعاملی یا این که VOD چیست؟ قسمت سومPrevرسانه تعاملی یا این که VOD چیست؟ قسمت سومخرداد 14, 1399
چه طور محتوای بهتری برای جذب مخاطب بنویسیمخرداد 14, 1399چه طور محتوای بهتری برای جذب مخاطب بنویسیمNext

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
  • تولید محتوا فروشگاه اینترنتی | 4 روش واقعی
  • موتور های جستجو و اقدامات یک سئو کار
  • آگاهی از برند برگ برنده یک کمپانی موفق
  • محتوا چیست | اجزای اصلی یک محتوا خوب
  • دیجیتال مارکتینگ / بازاریابی دیجیتال | آموزش
دسته‌ها
  • SEO 2
  • آموزش سئو 17
  • آموزشی 2
  • اخبار سئو 28
  • دسته‌بندی نشده 4
  • دیجیتال مارکتینگ 13
  • محتوا نویسی 3
  • معرفی کتاب 8
آموزش سئو
  • موتور های جستجو و اقدامات یک سئو کار
    موتور های جستجو و اقدامات یک سئو کار
    مهر 7, 1399
  • اهمیت سئو کردن در سایت به چه معناست
    اهمیت سئو کردن در سایت به چه معناست
    شهریور 2, 1399
  • تکنیک های On page سئو را بهتر بشناسیم
    تکنیک های On page سئو را بهتر بشناسیم
    تیر 17, 1399
  • تبلیغات همسان چیست؟ و در سئو چه تاثیری دارد؟
    تبلیغات همسان چیست؟ و در سئو چه تاثیری دارد؟
    تیر 12, 1399
برچسب‌ها
google+ lazy load link building penalty push notifications آموزش سئو آپدیت ابزار اخبار سئو استراتژی استوری افزونه الگوریتم اموزش سئو بازاریابی بازاریابی اینترنتی برند سازی دیجیتال برندینگ بروزرسانی بهینه سازی بک لینک تولید محتوا جستجو خدمات سئو دیجیتال مارکتینگ رتبه سئو سئومارکتینگ سرعت سایت لینک لینک دهی داخلی لینک سازی مارکتینگ محتوا نویسی معرفی کتاب نرم افزارهای سئو نوفالو هسته اصلی ورد پرس پلاگین کسب و کار اینترنتی کنسول گوگل گزارش گزارشات گوگل
خبرنامه

اطلاعات تماس
آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، گلشن، پلاک ۸
وب سایت: MoboSeo.ir
ایمیل: info@moboseo.ir
خدمات
صفحه اصلی
تماس با ما

لوگوی سفید موبو سئو

Moboseo برای آینده برنامه ریزی کرده است تا با مشتری های بزرگ و شرکت هایی که قصد افزایش درآمد از فضای اینترنت دارند ادامه ادامه دهد. اگر می خواهید به تیم ما بپیوندید، ما هم از شما استقبال خواهیم کرد.
شرایط استفاده | سیاست حفظ حریم خصوصی

Copyright © 2020 moboseo. All Rights Reserved.