ارکان تولید محتوای با کیفیت | نجات بیزینس
همانطور که در جریانید با چرخی ساده در اینترنت و فضا های مجازی به راحتی به این نتیجه می رسید که این مدیا ها با چه سرعنی در حال پیشرفت هستند و یک محتوای خوب و کار آمد چه ارزش بالایی پیدا کرده است و چگونه توانسته مخاطب را درگیر خود کند. امروز در این مقاله سعی کردیم تا گوشه ای از ارکان تولید محتوای با کیفیت را برای شما بازگو کنیم؛ چرا که امروزه بالندگی و ادامه و موفقیت های بیشتر هر بیزینس و کسب و کاری گره خورده و به گونه ای محتاج محتوایی در خور و کار آمد است. با مبو سئو همراه باشید تا این موارد جذاب را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. این مطالب در هر جایی از کسب و کارتان می تواند ناجی شما باشد.
ارکان تولید محتوای با کیفیت : ابتدا به سراغ تعریف محتوا نویسی بروید، سپس عی کنید خلاق و موفق باشید.
تا حالا به این فکر کرده اید که شما حرفه ای ترین تفنگ باز و تیرانداز روی زمین هستید و تفنگ شما بهترین است ولی وقتی چیزی ندارید که گلوله خود را به آن بزنید ذره ای فایده و ارزش ندارد! از این جا و با این مثال کاملا موضوع روشن می شود با خود صادق باشید و بفهمید و بخوانید که اصلا برای چه و برای که دارید محتوا می نویسید، به عبارتی قصد اصلی شما چیست؟ در هر کاری که باشید، مضمون و مخاطب شما متفاوت است. در دنیای پروموتینگ و ادورتایزینگ یک چیز است و مثلا در صنایع پوشاک چیز دیگری؛ این به آن معناست که پس از مشخص کردن قصد و هدفتان می توانید فرآیند تولید محتوای خود را تشخیص بدهید. هدف و مقصود از اهمیت بالایی برخوردار است.
ارکان تولید محتوای با کیفیت : چه کسی قرار است محتوای شما را ببیند؟
با گذرندان قدم نخست که ذکر شد، اکنون وقت آن رسیده تا بفهمید و تشخیص بدهید که چه کسی قرار است این مطلب را بخواند. هر نکته از ارزش مخصوص به خود برخوردار است؛ مخاطب باید حس کند آنچه که پیش روی چشمانش است در حال جذب کردن اوست. این ها عملی نمی شود به جز آنکه بدانید که و با چه علایقی در حال دیدن و خواندن مطلب است. چنانچه بتوانید این کار را با موفقیت انجام دهید شما توانسته اید کاری کنید که این مطلب دهان به دهان بچرخد و و بقیه هم از آن دیدن کنند و چه بسا آن ها نیز آن را share کنند. همیشه در تلاش باشید تا با مخاطبان خود در تعامل باشید و خواسته های آن ها را بررسی کنید.
ارکان تولید محتوای با کیفیت : مشخص کنید با چه طرز گویشی قرار است محتوا را پیش ببرید
گویشی مناسب و مطلوب را گزینش کنید تا بتوانید خواننده را پای مطلب نگه دارید و کاری کنید تا آخر آن با شما همراهی کند. برای این کار باید چالش های کج فهمی را از مطلب و گویش و نگارش خود حذف کنید و ارتباط برقرار کردن مخاطب با محتوای خود را الویت ببخشین.اینگونه مخاطب هر چه بیشتر شما را درک کند بیشتر به سمت شما کشش مپیدا می کند.
ارکان تولید محتوای با کیفیت : فراموش نکنید که خلاق باشید تا قدرت جذب بالا چاشنی کارتان بشود
سعی کنید متفاوت باشید و فارغ ز غوغای جهان. مخاطب به دنبال ساده ترین و خلاقانه ترین راه درک کردن و فهمیدن است. با شخ و برگ های اضافی گور محتوای خود را نکنید.
ارکان تولید محتوای با کیفیت : دروغ را فراموش کنید
بگذارید ساده بگویم، شما با مخاطب در رابطه ای بسیار نزدیک قرار دارید،به عنوان عضوی از خانواده، چنانچه به مادر و پدر خود دروغ بگویید و آن ها بعد ها متوجه این قضیه بشوند قطعا اعتماد دوباره به شما سخت می شود و هر چه رشته کرده اید پنبه می شود. مخاطب از این قاعده نیز مستثنا نیست.
ارکان تولید محتوای با کیفیت : سعی کنید کوهی از دانستنی های پرتابل باشید
هیچ وقت مطالعه و دانش اندوزی را از یاد نبرید، همیشه پی یادگیری ممتد باشید و از پا نایستید.