دیجیتال مارکتینگ / بازاریابی دیجیتال | آموزش
دیجیتال مارکتینگ / بازاریابی دیجیتال لغتی است که برای بازاریابی یک یا چند محصول و یا ارائه خدمات گوناگون به وسیله فناوری های دیجیتال موجود است. شما این توانایی را دارید تا دیجیتال مارکتینگ / بازاریابی دیجیتال را به وسیله و بر بستر هر رسانه ای که دیجیتال باشد انجام دهید.
برای مثال: موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و … در زمره این ابزار ها و بستر ها قرار می گیرند. چنانچه وبسایتی متعلق به شما باشد و در اصل صاحب آن باشید و یا کارهای شما به گونه ای مربوط به تبلیغات اینترنتی باشد قاعدتا و صد در صد با واژه دیجیتال مارکتینگ / بازاریابی دیجیتال آشنایی داشته و از آن اطلاعاتی دارید. زمانیکه که شخص شما می خواهد فرآیتدی مثل توسعه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ / بازاریابی دیجیتال را انجام دهد و پیش ببرد، ازکجا و چگونه باید راه خود را آغاز کند و پیش برود؟ این نکته واضح است که هر استراتژی محتاج است به نوشتن یک برنامه خوب و مطمئن و اجرا کردن آن به بهترین شکل که همه جوانب در آن در نظر گرفته شده است. آیا می دانید به چه دلیل بسیاری از بیزینس ها با شکست مواجه می شوند و یا صدمه میبینند؟ همه ی این موضوعات عوارض حرکت ناشیانه نداشتن برنامه ریزی ممتد و استراتژی مطلوب است. در نتیجه این صحبت این مبحث حاصل می شود که پیش از هر چیز باید ابتدا برنامه ای برای خود تنظیم کنید که به آن پایبند باشید.
این سوال را از خود بپرسید که آیا یک استراتژی مناسب برای دیجیتال مارکتینگ دارید یا خیر؟
در خصوص این موضوع که کارآفرینان و اشخاصی که صاحب بیزینس هستند چه مقدار از دیجیتال مارکتینگ استفاده کردند، در سال 2012 میلادی تحقیقات جالبی صورت گرفت. آیا می دانید نتیجه چه شد؟ افزایش نجومی بهره گیری از دیجیتال مارگتینگ، جالب نیست! چند سال گذشته که بیزینس ها و صاحبان آنها آشنایی چندانی با دیجیتال مارکتینگ نداشتند و آنچنان که باید از آن سر در نمی آوردند، کاملا بدون برنامه ریزی و استراتژی پیش می رفتند، شاید دانستن این نکته بد نباشد که در حال حاضر از کل این کسب و کار ها 44 درصد کم شده است و متوجه برنامه ریزی شده اند. کاملا مشخص است که عدد کلی و اصلی هنوز هم دارای درصد بالایی است، اما این کاهش ها نوید آن را می دهد که به مرور زمان طی سال های بعد داشتن برنامه ریزی و یک استراتژی مطمئن در عرصه دیجیتال مارکتینگ امری جا افتاده و ضروری می شود.
سال 2019 میلادی بازهم تحقیق جالبی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و نحوه مدیریت و برنامه ریزی ها انجام شد. بطبق این تحقیقاتی که ذکر شد، نتیجه نشان دهنده این موضوع بود که استفاده و بهره گیری از بازاریابی دیجیتال دچار تحوالاتی شده و روندی مثبت پیدا رده است ولی خوب در حدود نصف بیزینس ها هنوز به این مسئله روی ما شاهد یک رویکرد بهبود یافته در خصوص استفاده از این نوع بازاریابی می باشیم و کمتر از نیمی از کسب و کار ها هنوز از این روش بهره گیری نمی کنند و آن را جدی نمی گیرند. آیا الان می توانید از خود بپرسید که در کدام گروه قرار دارید؟