امروز در موبو سئو کمی به سراغ کسب و کار های اینترنتی و یا دقیق تر به سراغ فروشگاه های اینترنتی رفته ایم. در این مقاله قصد داریم تا چهار روش تولید محتوا فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش دهیم. این مقاله قسمت نخست تولید محتوا فروشگاه اینترنتی بوده و قرار است شما را به سمت مخاب بیشتر و درآمد بالاتر هدایت کند.
روشهای شروع تولید محتوا فروشگاه اینترنتی
چنانچه فکر می کنید چون تا به الان به تولید محتوا فروشگاه اینترنتی توجه نکرده اید، زمان و پول بسیاری را از دست داده اید و از قافله عقب مانده اید مطمئن باشید که اشتباه کرده اید. ما امروز در موبو سئو می خواهیم چند روش تولید محتوا فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش دهیم که استفاده از آن ها می تواند به کسب و کار اینترنتی شما رونق بیشتری ببخشد.
۱. کار خود را با یک نوع محتوا شروع کنید
وقت، هزینه و انرژی خود را به خاطر تولید کردن محتوا در کلیه مدیا هایی که زیر نظرتان دارید هدر ندهید و اصراف نکنید. برای آنکه در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن بازار یابی محتوایی خود را آغاز کنید یک مدیا و یا پلتفرم را انتخاب کنید. برای انتخاب تک پلتفرم مد نظرتان باید به فاکتور هایی مثل محصولات، خدمات، و نوع مشتری هایتان دقت کنید. اگر در این مسیر به مشکل خوردید و دوگانگی در انتخاب برایتان ایجاد شد کار خود را با محتوای ایمیل آغاز کنید.
۲. برای مشتریهای خود راهنمای استفاده از محصولات یا خدمات تهیه کنید
قسمت زیادی از تمرکز شما صرف تصمیمگیری درخصوص چگونگی به اشتراک گذاری محتوا میشود، ولی باید بدانید این تنها کاری نیست که شما باید بکنید و باید درخصوص نوع مطلبی که می خواهید به اشتراک بگذارید نیز دقیق فکر کنید و تصمیم بگیرید. راهکاری راحت و سریع برای این کار درست کردن یک لیست راهنمایی است که بتواند کار و نیاز مشتری هایتان را راخت تر کند. شما میتوانید در این لیست راهنما هایی که تهیه می کنید مطلب هایی درخصوص چگونگی استفاده، سرهمبندی و تعمیر محصولات فروشگاهتان درج کنید، یا جزئیاتی دقیق درخصوص خدماتی که ارائه میکنید.
۳. تولید محتوا فروشگاه اینترنتی به صورت ویدئو
تصاویر و ویدئو ها نقش بسیاری در جلب توجه افراد دارند. در نتیجه هیچگونه جای تعجبی نیست که شماره بعدی فهرست روش های تولید محتوا فروشگاه اینترنتی بهره گیری از ویدئو باشد. روش های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید در وب سایت تجارت الکترونیکی خود از بازاریابی به وسیلهٔ ویدئو استفاده کنید. راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی کوتاه، وبینارهای جامع (وبینار به معنای سمینار یا کارگاه اینترنتی است و مخفف Web based seminar است) و دوره های آموزشی اینترنتی از جملهٔ این روشها هستند.
۴. بهاشتراک گذاری داستان های مرتبط با خرید مشتری ها
بهاشتراکگذاری مطلب هایی درخصوص خرید های رضایتمندانهٔ بقیه مشتری های فروشگاه اینترنتیتان خیلی کار دشواری نیست و در عوض می تواند کمک شایانی به کارتان کند و نتیجه بسیار خوبی را به همراه بیاورد. با به اشتراک گذاری رضایت مندی ها شما به مشتریهای بالقوهٔ خود ثابت می کنید که دیگر افراد از دریافت محصول شما بسیار راضی هستند. بهعلاوه با این کار بخشی از فعالیتهای مربوط به تولید محتوا توسط مشتریها انجام میگیرد.